Bizi takip edin
|
EN

BA 216 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 216
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere pazarlama yönetiminin yaklaşımları, tüketiciler ve satın alma davranışları, işletmelerin pazarlama karması stratejileri hakkında temel bilgileri elde etme fırsatını sunar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamayı ve temel kavramlarını tanımlar
  • Pazarlamanın mikro ve makro çevresini açıklar
  • Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri tartışır
  • Pazar bölümlendirme metotlarını tanımlar, hedef pazar ve konumlandırma stratejilerini açıklar
  • Pazarlama karmasını açıklar
Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Pazarlamanın Temel Kavramları Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
3 Pazarlama Çevresi Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
4 Tüketici Davranışları Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
5 Tüketici Davranışları (devam) Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
6 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
7 Dijital Çağda Pazarlama Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
8 Vaka çalışması 1 ve Tekrar
9 Arasınav 1 Duyurulacak
10 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
11 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
12 Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
13 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
14 Vaka çalışması 2 ve Tekrar
15 Arasınav 2 Duyurulacak
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı Dersin Kitabı: Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
Laboratuvar / Uygulama
2
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
0
Portfolyo
0
Ödev
3
7
21
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
12
24
Final Sınavı
0
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

X
2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

X
3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

X
4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

X
6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

X
7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.