İŞLETME FAKÜLTESİ
İşletme
BA 316 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Liderlik ve Yönetişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 316
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, ileri düzey liderlik teori ve yaklaşımlarını öğrencilere tanıtmayı, aynı zamanda pek çok aktiviteyle öğrencilerin liderlik farkındalık ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste etkin liderlik göstermenin farklı yolları üzerinde durulacaktır. Geleneksel yaklaşımların yanı sıra izleyicilik, otantik liderlik gibi yeni kavramlara yer verilecektir. Eleştirel bir yaklaşımla liderlik teori ve yaklaşımlarının geçerliliği sorgulanacaktır. Öğrenciler pek çok aktiviteyle liderlikle ilgili farkındalıklarını ve kendi becerilerini geliştirecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, Öğrenciler ile Tanışma, Liderlik benim için ne anlama geliyor?, Asenkron Oturum: Bölüm-1: Liderlik Herkesin İşidir | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 1 |
2 | Yönetim & Liderlik, Sosyal Etki & Güç | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 2&4 |
3 | CUMHURİYET BAYRAMI | |
4 | Etik & Liderlik | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 5 |
5 | Etik & Liderlik | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 5 |
6 | Kişilik & Liderlik, Liderlik Davranışları ve Yönetimsel Gerileme, Ders Projesine Giriş: Bireysel Gelişim Planı | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 6&7 |
7 | Güvenilirlik Oluşturma ve Başkalarını Etkileme Becerileri - İş Dünyasından Konuk Konuşmacı | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 8 |
8 | ARA SINAV: SINIF İÇİ | |
9 | Liderler Çalışanları Nasıl Motive Ederler?, Motivasyon Teorileri | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 9 |
10 | Başkalarını Geliştirme Becerileri: Duygusal Zeka - İş Dünyasından Konuk Konuşmacı | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 11 |
11 | Liderliğin Durumsallık Teorileri | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 13 |
12 | Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15 |
13 | Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15 |
14 | Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15 |
15 | DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ; LİDERLİK FİLMİNİN İZLENMESİ | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill ISBN: 9780073405049 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Einarsen, S., Aasland, M. S., & Skogstad, A. (2007). Destructive leadership behaviour: A definition and conceptual model. The Leadership Quarterly, 18(3), 207-216.
Jarvis, C., Gaggiotti, H., & Kars-Unluoglu, S. (2020). Unleadership. In PARKER M. (Ed.), Life After COVID-19: The Other Side of Crisis (pp. 125-134). Bristol: Bristol University Press. doi:10.2307/j.ctv1574pp5.16
Pellegrini, E. K., & Scandura, T. A. (2008). Paternalistic leadership: A review and agenda for future research. Journal of management, 34(3), 566-593. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
26
|
26
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
172
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
|||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. |
X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. |
|||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. |
X | ||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. |
|||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İlk IBSEN Yaz Okulu Programı'nı anlatıyorlar !
İşletme Fakültemiz, 10 üye ülkenin içinde bulunduğu, üye ülkelerdeki üniversitelerde hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin kültürlerarası yeterliliğini arttırmak adına network bünyesinde yaz
Rüzgardan Madalya Çıkarıyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) milli sörfçü öğrencisi Onur Cavit Biriz, İtalya’da düzenlenen International Games’te (Uluslararası Oyunlar) ikinci olarak ülkemize gümüş madalya kazandırdı.
Atık Toplayıcılarını Araştıracaklar
IAGED tarafından gerçekleştirilen şimdiye kadarki en geniş "sokak atık toplayıcıları" araştırmasının ardından İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde geri dönüşüm emektarları ilgili bir çalışmaya imza attı.
Sokak Atık Toplayıcılarına 'Bilimsel' Araştırma
Kağıt, cam ve metal gibi geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayarak atıkların doğaya ve ekonomiye kazandırılmasına katkı sağlayan ‘sokak atık toplayıcıları’, bilimsel araştırmaya konu
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
Teknolojinin iletişime etkisi esere dönüştü
Türkiye'nin bilimsel ve toplumsal gelişimine katkı sağlayacak kalıcı eserler üretmek hedefiyle kurulan "İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları", ikinci kitabını piyasaya çıkardı.
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.