Bizi takip edin
|
EN

BA 324 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 324
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak; uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın, tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, marka yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Marka yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri açıklayabilecektir.
  • Kişi ya da ürünlerin marka yönetimi süreçlerini değerlendirebilecektir.
  • Küresel iş dünyasının marka yönetimi üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci,ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste aynı zamanda öğrencilerden marka yönetimi planları hazırlamaları istenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Markaların Önemi ve Temel Pazarlama Kavramlarının Gözden Geçirilmesi
3 Markalar ve Marka Yönetimi
4 Müşteri Bazlı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma
5 Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri - Marka Değeri Oluşturacak Marka Bileşenlerinin Seçimi
6 Marka Değeri Oluşturacak Pazarlama Programları Geliştirme ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
7 Simulasyon Programına Hazırlık ve Anahtar Metriklerin Gözden Geçirilmesi
8 Ön Okumalar Üzerine Quiz ve Marcade Simülasyonu 1
9 Marcade Simülasyonu 2
10 Simulasyon Stratejilerinin Tartışılıp Değerlendirilmesi
11 Vaka Analizi
12 Ara Sınav
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall) 4th. edition

ISBN 13:978-0-273-77941-4

 ISBN 10: 0-273-77941-9

Önerilen Okumalar/Materyaller Rik Riezebos, Brand Management A Theoretical and Practical Approach, (Pearson Education, Prentice Hall, 2003).Kevin Keller, Best Practice Cases in Branding, (Prentice Hall, 2007).David A. Aaker, Building Strong Brands, (The Free Press, 1996).Scott M. Davis, Michael Dunn, Building the BrandDriven Business, (JosseyBass, 2002).Matt Haig, Brand Failures: The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time, (Kogan Page, 2003).Rita Clifton, John Simmons, Sameena Ahmad, and The Economist, Brands and Branding (The Economist Series), (Bloomberg Press, 2004).Güven Borça, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, (Mediacat Kitapları, 2002).Ferruh Uztuğ, Markan Kadar Konuş – Marka İletişimi Stratejileri, (Mediacat Kitapları, 2008).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
15
Portfolyo
0
Ödev
1
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
37
37
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

X
4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.