İŞLETME FAKÜLTESİ
İşletme
ITF 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme Finansmanı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ITF 311
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin esas amacı, öğrencilere, işletmelerin finansal varlıklara nasıl yatırım yapabileceklerini ve bu yatırımları nasıl finanse edecekleri konusunu açıklamaktır. Bunu sağlamak için finansman ile ilgili temel kavramlarını, muhasebe ve finans ilişkisini, finansal tabloları ve bu tabloların analizini, paranın zaman değerini, finansal varlıklardaki risk ve getiri kavramlarını ve bunların analizini öğrencilere sistematik bir çerçevede öğreterek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, konularla ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste finansın temel kavramları ve finansal tablo analiz uygulamaları ele alınmaktadır. Paranın zaman değeri, finansal varlık üzerindeki risk ve getiri kavramları ve analizleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. Bu ders, işletme finansmanı ile ilgili ikili ders dizisinin ilk dersidir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş & Akademik Dürüstlük / İşletme Finansmanının Rolü ve Finansal Piyasa Ortamı | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 1-2 |
2 | İşletme Finansmanının Rolü ve Finansal Piyasa Ortamı | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 1-2 |
3 | Finansal Tablolar ve Rasyo Analizi | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 3 |
4 | Finansal Tablolar ve Rasyo Analizi (Devamı) | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 3 |
5 | Finansal Tablolar ve Rasyo Analizi (Devamı) | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 3 |
6 | Nakit Akışı ve Finansal Planlama | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 4 |
7 | Nakit Akışı ve Finansal Planlama ( Devamı) | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 4 |
8 | Paranın Zaman Değeri | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 5 |
9 | Ara sınav | |
10 | Paranın Zaman Değeri (Devamı) | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 5 |
11 | Paranın Zaman Değeri (Devamı) | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 5 |
12 | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 6 |
13 | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi | Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter, Principles of Managerial Finance. 16th ed. Bölüm 6 |
14 | Final Sınavı için Gözden Geçirme | - |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı | - |
Ders Kitabı | Principles of Managerial Finance, by Lawrence J. Gitman and Chad J. Zutter (Prentice Hall – 16th Edition). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Business Week, Fortune, Forbes, Financial Times, Wall Street, JournalActive, Finans Aktüel, Para Dergisi |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
3
|
9
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
3
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
177
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
|||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. |
|||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. |
|||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. |
X | ||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. |
X | ||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. |
X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İlk IBSEN Yaz Okulu Programı'nı anlatıyorlar !
İşletme Fakültemiz, 10 üye ülkenin içinde bulunduğu, üye ülkelerdeki üniversitelerde hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin kültürlerarası yeterliliğini arttırmak adına network bünyesinde yaz
Rüzgardan Madalya Çıkarıyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) milli sörfçü öğrencisi Onur Cavit Biriz, İtalya’da düzenlenen International Games’te (Uluslararası Oyunlar) ikinci olarak ülkemize gümüş madalya kazandırdı.
Atık Toplayıcılarını Araştıracaklar
IAGED tarafından gerçekleştirilen şimdiye kadarki en geniş "sokak atık toplayıcıları" araştırmasının ardından İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde geri dönüşüm emektarları ilgili bir çalışmaya imza attı.
Sokak Atık Toplayıcılarına 'Bilimsel' Araştırma
Kağıt, cam ve metal gibi geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayarak atıkların doğaya ve ekonomiye kazandırılmasına katkı sağlayan ‘sokak atık toplayıcıları’, bilimsel araştırmaya konu
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
Teknolojinin iletişime etkisi esere dönüştü
Türkiye'nin bilimsel ve toplumsal gelişimine katkı sağlayacak kalıcı eserler üretmek hedefiyle kurulan "İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları", ikinci kitabını piyasaya çıkardı.
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.