Bizi takip edin
|
EN

SOC 435 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gündelik Yaşam ve Sosyoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 435
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı gündelik yaşam çalışmalarındaki belli başlıklar ve tartışmalar üzerinden sosyolojik düşünceye giriş yapmaktır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gündelik yaşam bağlamında sosyolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.
  • Birey ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayabilecektir.
  • Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet konularına referansla gündelik hayattaki eşitsizlikleri açıklayabileceklerdir.
  • Kişisel deneyimleri açıklamada sosyolojik yaklaşımları değerlendirebilecektir.
  • Gündelik hayatın duygular, ev, yeme-içme, tüketim, alış-veriş ve boş zaman gibi farklı alanlarındaki iktidar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders gündelik yaşam deneyimleri tartışmaları üzerinden öğrencileri sosyolojik düşünce ile tanıştırmak üzere planlanmıştır. Birey ve toplum ilişkisi vurgusuyla, “sosyolojik tahayyül” konusunda farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda toplum, birey, kimlikler, iktidar, kentsel/kamusal mekan, yakın ilişki, ev, yemek kültürü, tüketim, iş, boş zaman, mizah ve gündelik hayattaki eşitsizlikler gibi sosyolojik başlıklar, biyografi ve toplumsal tarih arasındaki ilişkiyi ortaya koymak üzere tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı C. Wright Mills, "The Promise of Sociology" Sociological Imagination
2 Sosyolojik Düşünmek ve Gündelik Hayat Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2
3 Gündelik Hayat, Yeni Yaklaşımlar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2; Sigmund Freud, Parapraxes, Ego Defence Mechanisms, Erving Goffman, The Presentation of Self in Everyday Life (ELR)
4 Eşitsizliğin Gündelikliği: Sınıf, Toplumsal Cinsiyet Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter10, pp. 239-282. & chapter 5, pp. 89-113.
5 Eşitsizliğin Gündelikliği: Toplumsal Cinsiyet, Etnisite Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 9, pp. 209-238.
6 Şiddet ve Gündelik Yaşam Film Gösterimi
7 Sınıf İçi Çalışma
8 Duygular, Aşk ve Arkadaşlık Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 3
9 Evler ve Odalar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 4
10 Yemek Kültürü Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 6
11 ARASINAV I
12 Tüketim ve Alış-veriş Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 8
13 İş, Boş Zaman ve Sıkıntı Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 9
14 Mizah ve Direnme Giselinde Kuipers, Good humor, bad taste: a sociology of the joke
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final exam

 

Ders Kitabı Making Sense of Everyday Life, Susie Scott, Polity Press, 2009. Everyday Life Reader, ed.by Ben Highmore, Routledge, 2002
Önerilen Okumalar/Materyaller Dönem içinde ek okumalar verilebilir

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
10
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
13
13
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.