İŞLETME FAKÜLTESİ
İşletme
VCD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Kültür Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 302
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu teorik dersin amacı, resim ve kavramsal sanattan baskıya, paketleme,fotoğrafçılık, film, reklam, video oyunları ve modaya kadar uzanan konularda görüntülerin anlamlarını ve etkilerini, ve geniş bir görsel kültür yelpazesine bakmanın yollarını araştırmaktır. Öğrencileri görsel dile ve onun tarihsel ve çağdaş önemine yönelik çeşitli eleştirel yaklaşımlar geliştirmeye teşvik eden bu ders, postmodernizm, cinsellik ve toplumsal cinsiyet inşası, metalaşma ve toplu tüketim, üretim, etnik köken ve ulusal kimlik imajlarının algısı gibi bir dizi önemli konuya da değinmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders imajların anlamlarını, etkilerini ve görsel kültürün: resimden ve heykelden baskı, paketleme, fotoğrafçılık, film, reklamcılık, video oyunları ve modaya kadar uzanan geniş yelpazesine bakmanın yollarını keşfeden, teorik bir derstir. Öğrencileri, görsel dile, ve onun tarihi ve güncel önemine yönelik bir dizi eleştirel yaklaşım geliştirmeye teşvik eder. Böylelikle, ders, globalleşme, postmodernizm, cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin inşası, nesneleştirme ve seri tüketim/ üretim, etnik ve milli kimlik imajlarının üretimi ve alımlaması gibi önemli konulara değinecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 3: ‘the good eye‘ |
3 | Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 4: ‘Content analysis’) |
4 | İşaret nedir? Görsel yöntembilim (II) | Williamson, J. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978, pp. 1114, 1727, 99105. Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’) |
5 | Mitoloji ve ikinci derece semiyolojik sistem | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’) |
6 | Görsel Yöntembilim (III) | Psychoanalysis in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 |
7 | Toplumsal Cinsiyeti Görselleştirmek: Kadınlık ve Erkeklik Kurgulamaları | ’Psychoanalysis’ in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007, |
8 | Kritik, tartışma, sınıf içi kompozisyon yazımı | Yok |
9 | Postmodernizm: Pastiş ve Parodi | Postmodernism and Popular Culture’. Practices of Looking. M. Sturken, et. al, Oxford: OUP |
10 | Sınıf içi öğrenci sunumları | Yok |
11 | Söylem analizine giriş | Discourse Analysis I in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 |
12 | Görsellliğin Gücü: Panoptikon | ‘Over and Under Surveillance’ online article by Judy Chen |
13 | Güncel sanat teorisine giriş | The Conspiracy of Art: Manifestos, Interviews,Essays’ by Jean Baudrillard, NY,2005 |
14 | Moda ve kimlik | Barthes, R. The Fashion System. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1990 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Gillian Rose ''Visual Methodologies'' ISBN: 978-1-4739-4890-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
24
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
|||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. |
|||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. |
|||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. |
|||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. |
|||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İlk IBSEN Yaz Okulu Programı'nı anlatıyorlar !
İşletme Fakültemiz, 10 üye ülkenin içinde bulunduğu, üye ülkelerdeki üniversitelerde hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin kültürlerarası yeterliliğini arttırmak adına network bünyesinde yaz
Rüzgardan Madalya Çıkarıyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) milli sörfçü öğrencisi Onur Cavit Biriz, İtalya’da düzenlenen International Games’te (Uluslararası Oyunlar) ikinci olarak ülkemize gümüş madalya kazandırdı.
Atık Toplayıcılarını Araştıracaklar
IAGED tarafından gerçekleştirilen şimdiye kadarki en geniş "sokak atık toplayıcıları" araştırmasının ardından İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde geri dönüşüm emektarları ilgili bir çalışmaya imza attı.
Sokak Atık Toplayıcılarına 'Bilimsel' Araştırma
Kağıt, cam ve metal gibi geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayarak atıkların doğaya ve ekonomiye kazandırılmasına katkı sağlayan ‘sokak atık toplayıcıları’, bilimsel araştırmaya konu
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
Teknolojinin iletişime etkisi esere dönüştü
Türkiye'nin bilimsel ve toplumsal gelişimine katkı sağlayacak kalıcı eserler üretmek hedefiyle kurulan "İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları", ikinci kitabını piyasaya çıkardı.
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.