Bizi takip edin
|
EN

BA 316 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Liderlik ve Yönetişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 316
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, ileri düzey liderlik teori ve yaklaşımlarını öğrencilere tanıtmayı, aynı zamanda pek çok aktiviteyle öğrencilerin liderlik farkındalık ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Liderlik kavramını kapsamlı bir şekilde tanımlayabilecektir.
  • Liderlikle ilgili temel teori ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • Liderliğin oluşması ve etkinliği ile bağlamsal unsurları ilişkilendirebilecektir.
  • Güncel yaklaşımlar doğrultusunda liderlik kavramını değerlendirebilecektir.
  • Kendi liderlik gelişim planlarını hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı Derste etkin liderlik göstermenin farklı yolları üzerinde durulacaktır. Geleneksel yaklaşımların yanı sıra izleyicilik, otantik liderlik gibi yeni kavramlara yer verilecektir. Eleştirel bir yaklaşımla liderlik teori ve yaklaşımlarının geçerliliği sorgulanacaktır. Öğrenciler pek çok aktiviteyle liderlikle ilgili farkındalıklarını ve kendi becerilerini geliştirecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, Öğrenciler ile Tanışma, Liderlik benim için ne anlama geliyor?, Asenkron Oturum: Bölüm-1: Liderlik Herkesin İşidir R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 1
2 Yönetim & Liderlik, Sosyal Etki & Güç R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 2&4
3 CUMHURİYET BAYRAMI
4 Etik & Liderlik R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 5
5 Etik & Liderlik R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 5
6 Kişilik & Liderlik, Liderlik Davranışları ve Yönetimsel Gerileme, Ders Projesine Giriş: Bireysel Gelişim Planı R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 6&7
7 Güvenilirlik Oluşturma ve Başkalarını Etkileme Becerileri - İş Dünyasından Konuk Konuşmacı R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 8
8 ARA SINAV: SINIF İÇİ
9 Liderler Çalışanları Nasıl Motive Ederler?, Motivasyon Teorileri R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 9
10 Başkalarını Geliştirme Becerileri: Duygusal Zeka - İş Dünyasından Konuk Konuşmacı R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 11
11 Liderliğin Durumsallık Teorileri R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 13
12 Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15
13 Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15
14 Asenkron Oturum: Liderlikte Modern ve Farklı Perspektifler Etkileşimsel, Dönüşümcü, Hizmetkar, Etik, Yıkıcı ve Paternalist Liderler, Senkron oturum: LİDERLİK GELİŞİM PLANI SUNUMLARI R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership: Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill - Bölüm 14&15
15 DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ; LİDERLİK FİLMİNİN İZLENMESİ
16 FİNAL SINAVI

 

Ders Kitabı

R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill

ISBN: 9780073405049

Önerilen Okumalar/Materyaller

Einarsen, S., Aasland, M. S., & Skogstad, A. (2007). Destructive leadership behaviour: A definition and conceptual model. The Leadership Quarterly18(3), 207-216.

 

Jarvis, C., Gaggiotti, H., & Kars-Unluoglu, S. (2020). Unleadership. In PARKER M. (Ed.), Life After COVID-19: The Other Side of Crisis (pp. 125-134). Bristol: Bristol University Press. doi:10.2307/j.ctv1574pp5.16

 

Pellegrini, E. K., & Scandura, T. A. (2008). Paternalistic leadership: A review and agenda for future research. Journal of management34(3), 566-593.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
26
26
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
172

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

X
3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

X
6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.