Dersin Adı
|
İleri Karar Verme Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 325
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Problem çözme Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere iş hayatında etkin ve doğru kararlar alabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Karar verme süreçleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir.
- İmalat ve hizmet sektöründeki çeşitli karar verme problemlerini modelleyebileceklerdir.
- Belirsizlik içeren problemler karşısında doğru kararlar verebileceklerdir.
- Problemin yapısına göre doğru karar verme tekniğini belirleyebileceklerdir.
- Çok kriterli problemlere çözüm getirebileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, iş dünyasında birçok farklı hedef barındıran ve belirsizlik içeren durumlarda, bireysel olarak veya grup halinde etkin ve doğru bir şekilde karar alınması için kullanılan teknikleri öğretmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
İyi ve Etkin Kararı Tanımlama |
|
2 |
Kurumlarda Verilen Kararlar |
|
3 |
Belirsizlik Durumlarında Karar Verme |
Bölüm 12 - Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Twelfth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, ISBN-13: 978-0132752008 |
4 |
Karar Ağaçları |
Bölüm 2 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives, Gomes, M.I, Martins, N.C, CRC Press. ISBN: 978-0-367-44074-9 |
5 |
Çok Nitelikli Fayda Teorisi |
Bölüm 2 ve 3 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives |
6 |
Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: ELECTRE |
Bölüm 4 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives |
7 |
Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: AHP |
Bölüm 5 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives |
8 |
Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: TOPSIS |
Bölüm 6 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives |
9 |
Vize Sınavı |
|
10 |
Oyun Teorisi |
Modül E - Bölüm 12 - Introduction to Management Science |
11 |
Grup Karar Verme Teknikleri |
|
12 |
Bilgi Yönetimi ve Karar Verme |
|
13 |
Karar Vermede Yardımcı Araçlar |
|
14 |
Proje Sunumları |
|
15 |
Proje Sunumları |
|
16 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
- Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Twelfth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, ISBN-13: 978-0132752008
- Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives, Gomes, M.I, Martins, N.C, (2022). CRC Press.
ISBN: 978-0-367-44074-9 (hbk) ISBN: 978-1-032-16845-6 (pbk) ISBN: 978-1-003-01515-4 (ebk)
DOI: 10.1201/9781003015154
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
5
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
5 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
15
|
30
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
2 |
İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
3 |
İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
10 |
İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest