Bizi takip edin
|
EN

BA 345 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletmelerde Sosyal İçerme ve Çeşitlilik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 345
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, uluslararası işgücünün etkisiyle demografik yapısının cinsiyet, ırk, etnik köken, cinsel yönelim ve ulusal köken gibi faktörler temelinde daha çeşitli çalışanları kapsayacak şekilde değişen işyerlerinde ve işgücü piyasalarındaki gelişmelere odaklanmayı amaçlar. Ders, işverenlerin içerme politikalarını, cinsiyet, ırk ve ulusal köken gibi etkenlere dayalı ayrımcılığın ve ayrıcalıkların neden var olduğunu ve farklı uluslararası şirketlerin bu değişimlere nasıl baktıklarını inceleyecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşyerlerinde ayrımcılığın temelinde yatan sebepleri analiz edebilirler.
  • İşgücünde ayrımcılığa uğrayabilecek farklı alt grupları tanımlayabilirler.
  • Cam tavan ve cam asansörü karşılaştırabilirler.
  • “Beyaz erkek ayrıcalığı” kavramını analiz edebilirler.
  • Farklı kültürlerin ayrıcalık ve ayrımcılığa yaklaşımlarını karşılaştırabilirer.
  • Pozitif ayrımcılık politikalarının bir işyerinde etkilerini tanımlayabilirler.
  • İşyerinde eşitlik sağlamak için devletin rolünü analiz edebilirler.
Ders Tanımı Bu ders ayrıcalık ve ayrımcılığın altında yatan teorik altyapıyı inceleyerek şirketlerin daha kapsayıcı olmaları için yapmaları gerekenleri analiz edecektir. Dersin ana amacı toplumsal cinsiyet, ırk, etnik ve ulusal köken gibi faktörler yüzünden ayrımcılığa uğrayan alt grupları tanımlamak ve işyeri dinamiklerini de bu grupların çerçevesinden değerlendirmektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, Öğretim Üyesinin Beklentileri, Öğrencilerin Beklentileri
2 Organizasyondaki İnsanlar, Çeşitlilik, İnsan Hakları/İşçi Hakları, İşgücünün Tarihçesi Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 3
3 Kölelik, Sömürgecilik, Ayrıcalık, Meritokrasi, Güç Butt, D. (2013) Colonialism and Postcolonialism, The International Encyclopedia of Ethics. pp. 892-898 https://philarchive.org/archive/BUTCAP-3 - Kohn, M. & Kavita, R. "Colonialism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.) https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/colonialism/
4 Ayrımcılık, Önyargı, İş yerinde Sosyal Kimlik Arthur P. Brief (2008) Diversity at work. Cambridge University Press - Bölüm 4
5 Irk ve Irkçılığın Tarihçesi, Sosyal Sınıf, Göç Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 13-17
6 Cinsiyetçilik, Cinsel Yönelim, Cinsiyet Eşitsizliği Judith Lorber (1994) Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press - Bölüm 1- 3
7 Yaşçılık, Yetersizlikler, Ruhanilik ve Din Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 14-16
8 Kucaklayıcı Organizasyonlar-Kültür Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf
9 Kucaklayıcı Organizasyonlar-Sistemler-Politikalar Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf
10 Kucaklayıcı Organizasyonlar-Liderlik Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf
11 Kucaklayıcı Organizasyonlar-Dil Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf
12 Tokenizm, Küreselleşme Grant, B. (2017) Tokenism, The SAGE Encyclopedia of Political Behavior. Thousand Oaks. SAGE Publications. https://opus.lib.uts.edu.au/bitstream/10453/70685/4/BC376D9C-ECA6-46DE-84C8-53A4FD40C298%20Grant%20-%20Tokenism%20Published%20Version.pdf - Datta, S. & Bhardwaj, G. (2015) Tokenism at Workplace: Numbers and beyond, International Journal of Current Engineering and Technology, 5 (1). https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1081.3814&rep=rep1&type=pdf
13 Öğrenci Sunumları
14 Dönemin Değerlendirilmesi
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Judith Lorber  (1994) Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press

ISBN: 978-0-300-06497-1

 

Alison M. Konrad, Pushkala Prasad & Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications

ISBN: 978-0761944225

 

Arthur P. Brief (2008) Diversity at work. Cambridge University Press             

ISBN: 978-0521677639

Önerilen Okumalar/Materyaller

Butt, D. (2013) Colonialism and Postcolonialism, The International Encyclopedia of Ethics. pp. 892-898

https://philarchive.org/archive/BUTCAP-3

 

Kohn, M. & Kavita, R. "Colonialism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.)

https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/colonialism/

 

Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189.

https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf

 

Grant, B. (2017) Tokenism, The SAGE Encyclopedia of Political Behavior. Thousand Oaks. SAGE Publications.

https://opus.lib.uts.edu.au/bitstream/10453/70685/4/BC376D9C-ECA6-46DE-84C8-53A4FD40C298%20Grant%20-%20Tokenism%20Published%20Version.pdf

 

Datta, S. & Bhardwaj, G. (2015) Tokenism at Workplace: Numbers and beyond, International Journal of Current Engineering and Technolology, 5 (1). 

https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1081.3814&rep=rep1&type=pdf

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
143

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

X
6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.