Dersin Adı
|
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler, sanat yapıtları, fotoğraf ve sinema dolayımıyla öğrenciye tanıtmak. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Felsefe tarihi ve iletişim/sanat/edebiyat tarihi arasındaki paralellikleri açıklayabilecektir.
- Felsefenin ortaya attığı başlıca soruların yanıtlanmasında edebi metinlerin tarihsel süreç içinde oynadığı rolü değerlendirebilecektir.
- İletişim araçlarının ve yöntemlerinin değişim ve gelişim süreçleri ile felsefi düşüncenin yaşadığı değişim ve gelişim süreçlerini karşılaştırabilecektir.
- Batı felsefesinin, varlık, özne ve bilinç gibi başlıca sorularının iletişim/sanat/edebiyat çabasını hangi ölçülerde belirlediği sorusunu cevaplayabilecektir.
- Retorik, göstergebilim, söylem ve içerik analizi gibi iletişim biliminin temel analitik yöntemleriyle farklı felsefe akımları arasındaki bağları açıklayabilecektir.
- Batı felsefesinin temelini oluşturan ikili karşıtlıkların edebiyat/sanatın ve genel olarak kültürün ve iletişimin gelişimine olan etkilerini açıklayabilecektir.
- Edebi ve sanatsal yapıtları, felsefenin etik, politik ve estetik alanlarından edinilmiş bilgilerle ilişkilendirebilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bu derste, Batı felsefesi tarihi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. |
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı |
1 |
Gerçeklik Nedir? Felsefe ve film, görünüm ve gerçeklik arasındaki çatışmayı nasıl temsil eder? |
Okuma: The Allegory of the Cave - Medya: The Matrix |
|
2 |
İnsan Olmak Ne Demektir? Varoluşçuluk ve benlik kavramı. Bizi insan yapan nedir? Teknoloji bu soruyu nasıl etkiler? |
Okuma: Simone de Beauvoir, The Ethics of Ambiguity - Medya: Blade Runner |
|
3 |
Özgürlük Nedir? Özgürlük ve sorumluluk arasındaki gerilim. Hem felsefi hem de dijital alemlerde özgürlüğün bedeli nedir? |
Okuma: Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov - Medya: The Social Dilemma |
|
4 |
Absürt nedir? Absürt ve anlam arayışı. Farklı mecralar varoluşun absürtlüğünü nasıl temsil ediyor? |
Okuma: Albert Camus, The Plague - Medya: Cindy Sherman’s photography |
|
5 |
Nasıl Yaşamalıyız? Etik ve ahlak felsefesi. Kişisel özgürlüğü toplumsal normlarla nasıl dengeleriz? |
Okuma: Dostoevsky, The Brothers Karamazov (continued) - Medya: The Truman Show |
|
6 |
Ütopik Vizyonlar ve İdeal Toplumlar. Ütopya ve toplumsal yapılar. Ütopik ve distopik idealler edebiyatta nasıl yansıtılır?? |
Okuma: Thomas More, Utopia - Medya: The Matrix (selected scenes) |
|
7 |
Yabancılaşma Nedir? Modern yaşamda yabancılaşma ve izolasyon. Edebiyat ve film yabancılaşmayı ve kimlik kaybını nasıl tasvir ediyor? |
Okuma: Franz Kafka, The Metamorphosis - Medya: Blade Runner |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Ölüm, Arzu ve Degradasyon. Ölümlülük ve arzu. Arzu ve toplumsal beklentiler insan varoluşunu nasıl şekillendirir? |
Okuma: Thomas Mann, Death in Venice |
|
10 |
Sosyal Normların Gücü. Sosyal normlar ve ahlaki davranış. Toplumsal beklentiler ahlaki kararları nasıl etkiler? |
Gabriel García Márquez, Chronicle of a Death Foretold |
|
11 |
Gerçek Nedir? Gerçek sonrası bir dünyada gerçeğin arayışı. Medya gerçeği anlamamızı nasıl etkiliyor? |
Okuma: Selected essays on truth - Medya: The Truman Show |
|
12 |
Modern İletişimde Etik İkilemler. Dijital çağda etik. Modern iletişim teknolojisi etik sorumluluklara nasıl meydan okuyor? |
Selected essays on ethics and communication - Medya: The Social Dilemma |
|
13 |
Felsefe ve Teknoloji: Dijital Medyanın Rolü. Dijital medya felsefi sorgulamayı nasıl etkiliyor? Teknoloji felsefi sorularla etkileşim kurma biçimimizi nasıl yeniden şekillendirdi? |
Excerpts on philosophy and technology |
|
14 |
Öğrenci Sunumları |
|
|
15 |
Öğrenci Sunumları |
|
|
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
- Plato, The Allegory of the Cave (from The Republic)
- Simone de Beauvoir, The Ethics of Ambiguity
- Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov
- Franz Kafka, The Metamorphosis
- Albert Camus, The Plague
- Orhan Pamuk, Snow
- Thomas More, Utopia
- Thomas Mann, Death in Venice
- Gabriel García Márquez, Chronicle of a Death Foretold
- Film: The Matrix
- Film: Blade Runner
- Documentary: The Social Dilemma
- Visual Art: Selected works of Cindy Sherman
Additional readings and materials will be provided on the course platform.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
50
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest