Bizi takip edin
|
EN

BA 338 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 338
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlama alanında ileri düzeyde bilgiler edindirmektir. Öğrencilere dijital pazarlama planı geliştirme ve sunma becerilerini kazandırmak dersin diğer temel amacıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijital pazarlama için çevresel taramanın önemini açıklayabilmek.
  • Dijital müşteri yolculuğu haritası geliştirebilmek.
  • Farklı dijital pazarlama kanallarını tartışabilmek.
  • Gerçek bir şirket için dijital pazarlama planı geliştirebilmek.
  • Dijital pazarlama planı sunabilmek.
Ders Tanımı Bu ders, dijital pazarlamanın temel kavramlarını açıklar, dijital pazarlama stratejisini planlamada mikro-çevrenin ana unsurların önemini tartışır, farklı dijital iletişim kanallarının uygunluk ve başarı faktörlerini özetler ve dijital pazarlama planının aşamalarını açıklar. Bu ders kapsamında öğrencilerin gerçek bir firma için dijital pazarlama planı geliştirmesi ve sunması beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve gerçek hayat vaka çalışması yaklaşımı hakkında bilgi verilmesi
2 Dijital Pazarlamanın Temelleri Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, “Digital Marketing”, 8.baskı, ISBN-13: 9781292400969, Bölüm 1
3 Çevresel Tarama Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2
4 Persona ve Dijital Müşteri Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2 ve atanılan okumalar
5 Dijital Müşteri Yolculuğu Haritalaması Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2 ve atanılan okumalar
6 Dijital Pazarlama Kanalları Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 6 ve 7 Öğrenciler ve Proje Müşterisi Arasındaki İlk Buluşma (bkz. proje yazım kılavuzu)
7 Dijital Pazarlama Kanalları Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 9
8 Resmi tatil
9 Kampanya Planlama Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 8
10 Arasınav
11 Tasarım ve Dijital Medya Misafir Konuşmacı
12 Dijital Pazarlama Uygulamaları
13 Sınıf-içi Proje Sunumları Bu uygulamalı proje, öğrencilere gerçek bir sivil toplum kuruluşu (STK) için çok kanallı dijital pazarlama planı geliştirme konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenci gönüllülüğü aracılığıyla bir STK ile işbirliği yapıldığı bu proje aynı zamanda Birleşmiş Milletler'in 17 numaralı Sürdürülebilir Kalkınma Hedefini desteklemeyi amaçlamaktadır.
14 Jüri Önünde Proje Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick (2022), “Digital Marketing”, ISBN-13:  9781292400969 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Benjamin Sweeney (2022),  “Digital Marketing QuickStart Guide”, ISBN-13: ‎ 978-1945051098

Simon Kingsnorth (2019), “Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing”, ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1398605978

Kent Wertime ve Ian Fenwick (2008), DigiMarketing: The Essential Guide to New Media and Digital Marketing, ISBN: 978047082231

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
60
60
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
0
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

X
2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

X
3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.