İŞLETME FAKÜLTESİ
İşletme
BA 451 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme için Uygulama Atölyesi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 451
|
Güz/Bahar
|
0
|
2
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik bilgilerini iş hayatıyla ilgili pratik konulara uygulayabilmelerini sağlamaktır.Bu dersi alan öğrenciler,özgeçmişlerini nasıl hazırlamaları gerektiği,hangi mesleğin onlar için uygun olduğunu ve bu mesleği nasıl edineceklerini öğrenmiş olurlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere iş aramaya başlamadan önce gerekli pratik eğitimi sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin kendilerini kişisel özellik tetleri ve yaşam koçluğu etkinlikleriyle daha iyi tanımaları beklenmektedir. Öğrenciler ayrıca kendilerini potansiyel çalışan olarak değerlendirmeye başlayarak gelecekte iş dünyasına ne sunabileceklerini düşünmeye başlayabileceklerdir. Dersin son iki haftası, öğrencilerin kendilerini ve kariyer planlarını 5 dakikalık sunumlarla anlatmaları beklenmektedir. Kariyer Portfolyosunda bulunması gerekenler: (1) Kişilik değerlendirme testi sonuçları, (2) CV, (3) Hedefleriniz (sorular sınıfta dağıtılacak), (4) Yakın olduğunuz ve pek de yakın olmadığınız 3 arkadaşınız sizi nasıl tanımlarlar, (5) İsminizi Google'da aratıp elde ettiğiniz sonuçlar, (6) İş başvurularında kullanılmak üzere 1 fotoğraf, (7) Mezuniyetin ardından başvurmayı düşündüğünüz 3 iş ya da kariyer seçeneği ve bu işlerde başarılı olmak için gereken 3 şey, (8) Bölümde hazırladığınız ve en iyisi olduğunu hissettiğiniz ödev ya da proje, (9) En az 1 referans mektubu, (10) Linkedin profilinizin yazılı çıktısı, (11) Transkriptiniz, (12) Sahip olduğunuz diploma, sertifika, lisans vb. (13) TOEFL, IELTS, ALES, KPSS, ÜDS gibi sınavlarda aldığınız sonuçlar, (14) Akademik ya da başka alanlarda aldığınız ödüllere dair bilgi, (15) Bölümünüz dışında aldığınız eğitimlere ilişkin bilgi. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş,Ders Programının İncelenmesi | |
2 | Kişilik DeğerlendirmeHangi Meslek Size Uygun? | |
3 | Özgeçmiş Hazırlama | |
4 | Kariyer Bağlantıları | |
5 | İş Arama için Interneti Kullanma | |
6 | Kişisel ve Profesyonel Donanım için Yaşam Koçluğu | |
7 | Devlet Sektöründe İş Olanakları: Avrupa Birliği Bakanlığı | |
8 | Devlet Sektöründe İş Olanakları: Dış İşleri Bakanlığı | |
9 | Akademik Çevrede İş Olanakları | |
10 | Düşünce Kuruluşlarında İş Olanakları | |
11 | Kalkınma Ajanslarında İş Olanakları | |
12 | Medyada İş Olanakları | |
13 | Mezunların Başarı Öyküleri | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
100
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
50
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | ||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. |
X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. |
X | ||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. |
X | ||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. |
X | ||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. |
X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İlk IBSEN Yaz Okulu Programı'nı anlatıyorlar !
İşletme Fakültemiz, 10 üye ülkenin içinde bulunduğu, üye ülkelerdeki üniversitelerde hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin kültürlerarası yeterliliğini arttırmak adına network bünyesinde yaz
Rüzgardan Madalya Çıkarıyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) milli sörfçü öğrencisi Onur Cavit Biriz, İtalya’da düzenlenen International Games’te (Uluslararası Oyunlar) ikinci olarak ülkemize gümüş madalya kazandırdı.
Atık Toplayıcılarını Araştıracaklar
IAGED tarafından gerçekleştirilen şimdiye kadarki en geniş "sokak atık toplayıcıları" araştırmasının ardından İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde geri dönüşüm emektarları ilgili bir çalışmaya imza attı.
Sokak Atık Toplayıcılarına 'Bilimsel' Araştırma
Kağıt, cam ve metal gibi geri dönüştürülebilir malzemeleri toplayarak atıkların doğaya ve ekonomiye kazandırılmasına katkı sağlayan ‘sokak atık toplayıcıları’, bilimsel araştırmaya konu
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
Teknolojinin iletişime etkisi esere dönüştü
Türkiye'nin bilimsel ve toplumsal gelişimine katkı sağlayacak kalıcı eserler üretmek hedefiyle kurulan "İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları", ikinci kitabını piyasaya çıkardı.
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.